דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אז מה שינינו אחרי יום הכיפורים 

מאת    [ 10/10/2009 ]

מילים במאמר: 849   [ נצפה 1750 פעמים ]

עם התקרב יום הכיפורים או תוך כדי ישנה נטיה לקרוא מאמרים, אך אנשים מתקשים להבין שקריאת מאמר אינה מספקת אם הם מרגישים טוב עם תוכנו. הם צריכים להבין שצריך לעשות משהו עם המאמר ולא מספיק לקרוא אותו, כי אם אתה מרגיש טוב מקריאת המאמר אזי זו האמת שלך שהתרחבה ונוצר פער שצריך לסגור בין האמת הישנה לחדשה. אני מקבל הרבה תגובות יפות למאמרי, אך אשמח מאוד לקרוא תגובות אחרי יישום משהו מהמאמר וסיפור על השינוי שקרה לכם בעקבות היישום. אף אדם אינו גדל אם אינו עוסק בפועל בעשייה המפיצה את הטוב שבו ולחילופין בחוסר גדילה מגיעים שוב לכאב. נקח מספר דוגמאות בהם כדאי לעשות שינוי:

מדברים לשון הרע: אין טעם לדבר לשון הרע על הזולת, לרכל ולהתעסק בלשון הרע. זה רק מוביל להרס. אפילו התורה מחמירה בלשון הרע וגם אם אינכם מאמינים בתורה אז מה אתם חושבים על לשון הרע. האם זה טוב או רע. ישנן תביעות בבתי המשפט בגין הוצאת לשון הרע המתבססות על חוק העוסק בלשון הרע. אחת הבעיות האנושיות שקשה מאוד לאנשים לא לרכל ורכילות זה לשון הרע. ישנה נטיה לדבר לשון הרע ממקום של שנאה בגלל גזע, דת, נטיה מינית, או כי משהו לא נראה לי בצד השני. ישנם סעיפים בחקיקה על המחיר בגין הוצאת לשון הרע אך בגלל הרצון לפרסומים, מתעלמת העיתונות מהמחיר ומוסיפה בהפצת הוצאת דיבה ולשון הרע. אדם המדבר על אדם אחר לשון הרע, מנסה להרע ולקלקל, מוציא שם רע לאדם אחר ובעצם מפיץ את שחור ליבו וזה רק שאלה של זמן עד שיתחרט על מילותיו כי הכדור השחור שזרק יחזור ישר לפרצופו. גם בתלונות על מעשיו של האחר יש להזהר מאוד מדברי רכילות והוצאת לשון הרע אפילו במחשבותינו ולא רק בדיבור. ישנן עבירות שבני האדם עושים בריכול על אחרים ועדיף לשתוק ולהמנע לדבר בגנות האחר גם אם אתה יודע שהוא לא בסדר. צריך לדעת היכן המידה בהתנהגותינו כלפי הזולת ולא לעבור את הגבול בדיבור. אדם שצבר אויבים דיבר הרבה בגנותם של אחרים והשתיקה תהיה יפה לו. אויבים הם קנאים, אנשים שדיברו עליהם לשון הרע או שפגעו בהם ובקשת סליחה אינה מספקת. בקשת סליחה היא רק שלב התחלתי חשוב אחד, בשלב השני חשוב להבין היכן פספסנו, היכן טעינו וביצוע השינוי זה מה שקובע. אם החלטתי להוציא מעכשיו אור וטוב מעצמי אחרי שפגעתי במישהו, כאן שיניתי את עצמי לטובה. אם הפסקתי לדבר רע על אחרים למרות ההרגל הישן אזי צברתי אור חדש. גם אם אני רואה וחומד את כספו של האחר העשיר מאוד ולמרות שלכל אחד יש מה לומר בנידון, הקנאה ודיבור לא טוב על האחר אינם נחשבים לניקיון באור. עוד כילדים הורגלנו לדבר לשון הרע על אחרים ולכן חשוב מאוד ללמוד לנקות את זה. אל תרצה מה ששייך למישהו אחר ולא שייך לך, כי מה שיש לך בכל זמן נתון זה מה שצריך להיות. עדיף לפעול בלי לחץ, בלי הפעלת כוח או קנאה, כי אלו רק מפתחים מחלות.

תחבולות עסקיות: המתינו ואל תנסו לקחת בתחבולות מה שלא שייך לכם. אם עסקה מסויימת צריכה להיות שלכם היא תהיה ולא צריך לפעול בתחבולה כדי להשיגה. אם החלטתי להפסיק מיידית לשקר, לזייף ולדבר לשון הרע, לא לחמוד בשום דבר חיצוני, ולנקות את עצמי מחליפה מלוכלכת זו שהיתה עלי שנים ארוכות אז רק העשייה בפועל תעשה את ההבדל בהרגשתי. כשאומרים לי צמתי ביום כיפור. אני חושב איזה יופי ומה אחרי? הלוואי שהיו אומרים לי החלטתי לא לדבר לשון הרע, ולמרות שקשה אעבוד על זה, או הלוואי שהיו אומרים לי החלטתי להעיד אמת ולהיות דובר אמת. חשוב לנקות את עצמנו מהשקר והמהומה סביבו בייחוד בעסקים בהם יש הרבה מרמה ותחבולות ומי שחושב שהשיג משהו בתחבולות טועה בטווח הרחוק וגם עובר עבירה.

מחפשים את המכות בעסקים: מדוע ללכת לחפש את עשר המכות בעסקים כשעוברים כאן כבר מכות בגלל פספוסים. אדם שקיבל עשר מכות צבר כל כך הרבה תחבולות, שקרים וזיופים שאני צריך לבדוק את מידת נקיון הלוח שלו כשמגיע אלי. סתם עסק לא נופל. יש כללים ברורים ויש כללים נוספים לברורים. ישנם כאלה הרוצים לעלות למתקן עסקי מורכב בתקציב נמוך ומתלוננים על הקשיים. ישנם אנשים שאינם מסודרים ורוצים לפתוח עסק כדי ליצור בעיות לעצמם, כי הסדר הכרחי בעסקים. הכל תלוי בכם ובעשיה שלכם ואין מה להאשים אחרים וגם אם תגיעו ליועץ כלכלי מעולה אך תעשו שטויות עם עצמכם ולא תלמדו להילחם נכון בעסקים, תכשלו והשאלה מה תלמדו ואיך תשנו את התנהגותכם במקרה כזה.

עובדים רק בשביל הכסף: רבים האנשים העובדים בעיסוק שאינם אוהבים רק בשביל הכסף, או לומדים מה שאחרים מחשיבים ולא מה שאוהבים. אם אתה לומד בשביל מישהו אחר, אינך מתייחס לעצמך ואין כאן אהבה עצמית. זה כמו לרצות שמישהו אחר יקליד על המחשב שלך וכך אינך מפתח את עצמך. אדם צריך ליצור ולהפיק משהו טוב מעצמו, להיות עירני מאוד בכל רגע, בכל שניה ובכל דקה, לחשוב לעומק, לשקול כל מילה שיוצאת מהפה כדי שתהיה ברורה, ולהתייחס יפה גם לאדם שנחשב הכי נמוך בעינכם. לכל אדם מגיע יחס ואם הגעת לנהל או למנכ"ל חברה זה לא מתיר לך לזלזל באנשים שבסביבתך, לזלזל במה שעושים או לא עושים ולהפיץ לשון הרע. אפשר לדבר בצורה מכובדת גם כשיש בעיה ואם אתה מכבד את עצמך אין בעיה להמשך הצלחתך. אם ישבת וקראת מאמר שהרגיש לך טוב והמשכת להגיב בהפצת חושך וצבירת חובות, אני רואה אותך כאדם המסובב את הגב לאמת כי האמת החדשה תהיה מול פניך לאן שלא תלך. בסופו של דבר תרגיש שבזבזת את זמנך, לא התפתחתה ולא התעצמתה.

בברכה
דורון הרצליך - מנטור לסטארטאפים וליזמים
http://www.orientation4success.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב